SYDNEY au
TOKYO au
BELGRADE au
LONDON au
GMT au
NEW YORK au

LOGO
home-shadow
Kvote uživo
New York
Closed
London
Closed
Tokyo
Closed
Sydney
Closed
Radno vreme berzi
FED 1.25%
ECB 0.00%
BOE 0.25%
SNB -0.75%
RBA 1.50%
BOC 0.75%
RBNZ 1.75%
BOJ -0.10%
Kamatne stope

Rečnik i tumačenje forex vesti

Producer Price Index (PPI)
Indeks industrijskih cena
Ocenjuje prosek promene cena određenih proizvođača u svim fazama proizvodnje, ne uključuje uvezenu robu, usluge i porez. Indeks se smatra pokazateljem buduće inflacije.
Objavljuje se u 15:30h (GMT +2), 11. dana za svaki mesec (podaci su za prethodni mesec).
Doprinos u PPI osnovnih grupa proizvoda je približno sledeći:
robe široke potrošnje, uglavnom automobili - 40%
hrana - 23%
energetski proizvodi, uglavnom benzin, gorivo i sl. - 14%.
Preostalih 23% troši se na razne opreme, mašine i vozila.
Tipična svojstva PPI u ekonomskom ciklusu:
-- Više volatilan od CPI (hrana i energija u njemu čine oko 36%, dok u CPI - oko 23%)
-- Ima svoj ciklus sličan ciklusu CPI
-- Gornje vrednosti PPI (izražen kao godišnji procenat) obično kasne za 3 - 6 meseci od vrhova ukupne ekonomske aktivnosti i minimalne vrednosti - za 9 meseci
-- Najčešće, ekstremne vrednosti PPI i CPI se postižu u jednom kvartalu i gotovo su uvek udaljene ne više od kvartala.

Producer Input Prices (PPI Input)
Industrijske cene "na ulazu"
Definiše se kao promena nivoa cene za komponente i poluproizvode u industriji. Jak je pokazatelj inflacije. Objavljuje se mesečno. Indikator se uzima u obzir od strane tržišta.

Producer Output Prices (PPI Output)
Industrijske cene "na izlazu"
Definiše se kao promena nivoa prodajnih cena proizvoda u industriji. Jak je pokazatelj inflacije. Odražava inflatorni pritisak na ekonomiju od strane proizvođača. Od ukupne vrednosti indikatora obično izdvajaju deo koji ne uzima u obzir cene za namirnice, alkohol, duvan i goriva (cene tih proizvoda se smatraju vrlo nestabilnim vrednostima). Objavljuje se mesečno. Ima značajan uticaj na tržište.

Productivity and Costs
Podaci o trendovima indeksa produktivnosti i troškova
Objavljuje se u 15:30h (GMT +2), 7. dana drugog u kvartalu meseca (podaci važe za prethodne kvartale).
Pad produktivnosti može da izazove pad kursa.
Indeks pokazuje promene u obimu proizvoda po radniku. Produktivnost rada je vrlo važan pokazatelj za analizu ekonomije. Pruža značajan uticaj na tržište. Međutim, potrebno ga je pažljivo pratiti, jer on povremeno može dovoditi u zabludu. Njegova vrednost se objavljuje svakog kvartala do 10. dana u mesecu.

Purchasing Managers Index
Indeks poslovnih aktivnosti
Pokazuje nivo poslovne aktivnosti industrijskog sektora Nemačke, Italije, Velike Britanije, itd. Indikatori su zasnovani na metodologiji izgradnje tzv.difuzionih indeksa, veoma su popularni poslednjih godina u ekonomskoj statistici. Takvi indeksi se redovno objavljuju (pod nazivom PMI) u SAD-u, Engleskoj i Nemačkoj, gde ih kreiraju od strane udruženja biznismena. U Japanu postoji sličan indeks TANKAN usvojen od strane Centralne banke Japana kao alat za analizu dinamike ekonomskih procesa za odlučivanje u oblasti monetarne politike.
Difuzioni indeksi, za razliku od mnogih drugih pokazatelja socijalno-ekonomske statistike, su čisto subjektivni indikatori. Imaju izuzetno jako svojstvo predviđanja, to su napredni indikatori. Difuzioni indeks se zasniva na rezultatima ispitivanja velikog broja učesnika, od kojih svaki odgovara na pitanje poput "da li su se poboljšali uslovi Vašeg poslovanja u smislu: novih narudžbi, cena, tržišta rada, rokova izvršenja narudžbi, novih izvoznih naloga, itd." Odaberite jedan od tri odgovora: "da", "ne", "ne promenjeni." Difuzioni indeks se izračunava za određeni problem, kao zbir
DI = (% odgovorio "da") + 0,5 * (% odgovorio "ne promenjeni");
Srednji indeksi tipa PMI ili TANKAN vrlo efikasno prate dinamiku ekonomskog ciklusa: početak pada indeksa nakon perioda rasta ukazuje na prelaz biznis-ciklusa iz faze rasta (ekspanziju) u pad (recesiju), a zaokret prema gore predviđa početak obnove (recovery). Takve indekse objavljuju danas gotovo sve zemlje Velike sedmice, na primer, u Engleskoj od 1991.god.
Nemački PMI je počeo da izlazi od 1998. Od 1999. izlazi zajednički PMI za evropski region koji pokriva 11 država sa jedinstvenom valutom evro (EU PMI). Najmoćniju pokrivenost poslovnih statistika (za 34 000 učesnika) ima američki PMI indeks Nacionalne Asocijacije NAPM (National Association of Purchasing Managers), koji izlazi od 1931.godine.
Detaljniju strukturu i svojstva indeksa Purchasing Managers' Index (PMI), NAPM razmotrićemo na primeru American index. Pregled Američkog Udruženja NAPN koji leži u osnovi indeksa PMI, uključuje pitanja na koja treba da odgovori učesnik anketiranja - da li su se promenile na bolje uslovi poslovanja za protekli mesec (odgovor "higher"), na gore ( "lower"), ili su ostali bez promena ( "unchanged") s obzirom na sledeće faktore:
-- Zapošljavanje (employment)
-- Cene (commodity prices)
-- Vreme isporuke (vendor deliveries)
-- Proizvodnja (production)
-- Rezerve (inventories)
-- Nove narudžbe klijenata (new orders from customers)
-- Novi nalozi za izvoz i uvoz (new export and import orders)
-- Zaostale neizvršene narudžbe (order backlogs)
Za svaku stavku upitnika određuje se difuzioni indeks, a zatim se od njih gradi ponderisana suma,koja predstavlja prosečni PMI indeks. 1994.godine je formula za PMI izgledala ovako :
PMI = 0,30 x DI (novih narudžbi) + 0,25 x DI (proizvodnja) + 0,20 x DI (zaposlenost) + + 0,15 x DI (isporuke) + 0,10 x DI (inventarne knjige)
Glavno svojstvo PMI - prognozirajući pokazatelj poslovnog ciklusa. Za interpretaciju se izdvaja nekoliko osnovnih nivoa indikatora:
-- Ciklični maksimum i minimum
-- 50% - nivo
-- 44% - nivo
Ako se nakon razdoblja rasta PMI okreće na dole, onda to predviđa zaokret poslovnog ciklusa na dole. U protivnom, ako se nakon pada PMI, dostignuvši minimum, okreće na gore, to je znak budućeg oporavka.
Indeksi tipa PMI izlaze mesečno i objavljuju se prvog radnog dana u mesecu.

Real Earnings (Real Average Weekly Earnings)
Prosečna plata za nedelju dana
Indeks se izračunava uzimajući u obzir inflaciju (očišćen od uticaja inflacije). Da biste isključili uticaj inflacije, obračun se pravi u odnosu na referentnu godinu za koju je prihvaćena 1982.godina. Ima ograničen uticaj na tržište. U uslovima očekivanja osnovne kamatne stope rast njegove vrednosti može dovesti do povećanja kursa dolara. Objavljuje se obično sredinom svakog meseca u 15:30h (GMT +2) istovremeno sa pokazateljem "CPI (Consumer Price Index).

Redbook Index
Nedeljni pregled maloprodaje "Redbuk"
On predstavlja rezultate studija obima maloprodaje u većim supermarketima. Objavljuje se nedeljno utorkom u 17:30h (GMT +2). Nema gotovo nikakvog uticaja na tržište.

Retail Price Index (RPI)
Indeks cena na malo
Određuje promene nivoa cena "korpe" robe potrošnje. Pokazatelj nivoa inflacije je indeks cena na malo osim plaćanja kamata na kredite za nekretnine (RPI-X). Ako indeks premašuje stopu rasta projektovane vrednosti, uobičajeno Bank of England podiže kamatne stope. Objavljuje se mesečno. Ima značajan uticaj na tržište.


|

Forex brokeri

avatrade srbija

dukascopy srbija

etx srbija

exness srbija

forex4you srbija

fxcc srbija

fxopen srbija

hotforex srbija

markets.com srbija

nsfx srbija

xm.com srbija

Upozorenje! Ulaganje u Forex (devizno tržište) je ulaganje visokog rizika! Trgovanje na deviznom tržištu uz pomoć margine nosi visok stepen rizika i može da bude nepovoljan za sve investitore. Visok stepen poluga ponuđenih na Forex tržištu može da radi protiv Vas, kao i za Vas. Pre odluke o trgovanju na deviznom tržištu, trebali bi da pažljivo razmotrite ciljeve ulaganja, stepen iskustva i nivo rizika. Postoji mogućnost gubitka dela ili celokupne investicije, zato ne bi trebali da ulažete novac koji ne možete da prihvatite kao gubitak. Samo slobodan višak novca bi trebao da bude korišten za trgovanje. Takođe, treba da budete svesni svih rizika vezanih za trgovanje devizama i da tražite savete od nezavisnih finansijskih savetnika. Dobijene savete koristite na vlastitu odgovornost. ForexSrbija.rs ne prihvata odgovornost za bilo kakav gubitak ili štetu, gubitak profita, koji mogu da nastanu direktno ili indirektno, iz upotrebe ili oslanjanja na podatke objavljene na sajtu.
Copyright © 2010-2017 forexsrbija.rs

fx